How we overcame being an international couple (어떻게 우리가 국제 커플을 유지할 수 있었나?)

2019. 1. 16. 06:38International Couple (국제 커플)

How we overcame being an international couple

어떻게 우리가 국제 커플을 유지할 수 있었나?



So being an international couple is surely not an easy thing, but there are ways of overcoming the differences and the distance. So, let´s start with some background info about us. We are a Korean, Danish couple. When I met, my boyfriend was studying in Germany as an exchange student, so distance wasn't that bad, we did not feel any difference in time zone, and he went to visit me in Denmark. But then he finished his course as an international student and had to go back to Korea. So that is when we for real felt the distance, there is 7-8 hours’ time difference between Korea and Denmark, depending on whenever it is summer or winter.


국제 커플이 되기란 쉬운 일은 아니다그러나 그 먼 거리와 서로의 차이를 극복할 수 있는 여러 방법이 있다그럼먼저 우리에 대해 몇가지 설명 하자면우리는 덴마크-한국 커플이다내가 남자친구를 처음 만났을 때그는 독일 교환학생이었다그래서 거리는 얼마 안 됐다일단시차가 없었고다른 곳에 있다는 느낌을 받지 못했다더군다나 그는 덴마크에 놀러 오기도 했다그러나 교환학생이 끝나고남자친구는 다시 한국으로 돌아가야 했다서머타임으로 계절에 따라 시차가 7-8시간 정도 차이가 났지만결과적으로 그 거리를 실감할 수 있었다.


 

And you may wonder how did we overcome this time difference? Well it is simple, we skyped a lot, we tried to not fight too much, but of the cause, nobody can avoid fighting a bit. Also, the most important thing is to be understanding and flexible with your time. My boyfriend often stayed up late hours to skype with me, he turned around his entire life circle to be able to call with me, because during the day he often had to take classes. Also in the winter time I went to Korea to visit him and his family, so I went there and stayed there for 3 weeks, I did have to accept the fact that he still had to take his classes, which meant I did have a lot of waiting time by myself, but well as I mentioned earlier to be understanding, whenever he was done with class or he had a day off or just during the weekend we spend the day together. See that is one of the good things about being an international couple, I think we value the time we have together more than normal couple who can see each other every day.


그리고 여러분은 알고 싶을 지도 모른다어떻게 우리가 시차를 극복했을까그것은 생각보다 간단했다우리는 많이 스카이프로 연락을 했고최대한 싸우지 않으려고 노력했다그렇지만물론 싸움을 피하기란 쉽지 않았다또한가장 중요한 것은 이해하는 것이고 여러분의 자유시간이 서로 어느정도 맞아야 한다제 남자친구는 자주 나와 함께 스카이프를 하면서 오랜 시간 있었다제 남자친구는 저랑 통화하기위해 생활 주기를 바꿨다왜냐하면 낮 동안에 수업을 들어야 했기 때문이다나는 겨울에 한국을 방문하여 남자친구와 남자친구 가족을 만났다그리고 3주 정도 한국에서 지냈다나는 남자친구가 수업을 들어야 한다는 것을 받아드려야 했고그 말은 많은 시간 내가 기다려야 한다는 것을 의미했다하지만 수업이 끝나거나 쉬는 날에는 항상 나와 함께 시간을 보냈다국제 커플의 좋은 점 중 하나는 매일 볼 수 있는 다른 커플과는 다르게 함께 보내는 시간을 정말 소중하게 생각한다.



I did run into some other struggles with being an international couple, which is language boundary and culture difference, so did my boyfriend, but first I will tell about mine. So, when I went to my boyfriend’s house the first time, I did realize I had to bring a present, but the problem is what should I bring? I searched on google countless of times to find a solution to this problem, and there didn´t seem to be any solution, and my boyfriend wasn´t much help either, he just told me he did not know. Either way, I did get one thing out of him, that normally when you go to your boyfriend or girlfriends house you do not, and I say do not, give them chocolate or flowers or wine, well that´s what you do in Denmark, so you see why this is a problem?

Well, I will say I ended up buying some vitamins and sun creme and some traditional Danish figures. (side note, I am not sure they liked the figures). My next problem was about language, although I am able to speak and understand some Korean, for some mystical reason at this very moment I seemed to have forgotten all of my language skills (I was probably nervous). And also, you have to answer in polite language, which I did not seem to master at all, so I came to fear that I would insult someone, I don’t know why I feared this, because my boyfriend’s family is so nice and understanding, so it was probably all inside my head. (I should practice my language skills).


나는 국제 커플이 되면서 언어 장벽과 문화 차이에 대해 너무 힘들었다그것은 내 남자친구도 마찬가지였다내가 남자친구의 집에 처음 방문했을 때나는 선물을 가져가야 한다는 것을 알았다하지만 무엇을 가져가야 하는가나는 정답을 얻기 위해 수없이 많이 검색을 했다그리고 딱히 정답은 없는 것 같았다그리고 내 남자친구조차 도와주지 않았다내 남자친구조차 잘 모른다고 했기 때문이다어찌됐든나는 남자친구로부터 한 가지 얻은 정보는 남자친구나 여자친구집에 갈 때덴마크에서 내가 해왔던 것처럼 초콜릿꽃 또는 와인을 주지 않습니다여러분은 이게 왜 문제인지 알고 있나요나는 결국에 비타민선크림 그리고 덴마크 전통 인형을 가져갔다.(솔직히전통 인형을 좋아 했는지는 잘 모르겠다.) 다음은 언어의 문제였다나는 한국어를 조금 알아듣고 말할 수 있었지만어떤 이유에선지 그 순간에 다 까먹어서 기억이 안 났다. (나는 아마도 긴장 했던 것 같다.) 그리고여러분들은 존칭을 써서 대답해야 한다나는 누군가 내 언어에 대해 뭐라할까 봐 두려웠던 것 같다나는 내가 왜 두려워했는지 잘 모르겠다왜냐하면 내 남자친구의 가족은 정말 좋았고 이해해줬다(언어 연습을 더 많이 해야겠다.)



When it came to food vise I never really had a problem, because Danish food is gross to me, so Korean food was nice for a change, way better than Danish food. So, another important thing is to be openminded and try new things. Well the 3 weeks came to an end and I had to go home, and parting ways surely aren´t fun, because we got used to being around each other. But when that is said I already planned to go back to Korea in spring, and I did go back. When I came back from Korean the second time, the distance was back again, but it was fine, at this point or relationship was already so strong, that I knew the distance wouldn´t break it. Later that year my boyfriend went back to Germany to study, which was nice, but it is tuff for him, since European culture is so different from Korean culture, and also the food. But he is doing well, he came to Denmark to visit me again, and he surely struggled a lot with the food, which is pretty understandable, even I struggle with eating Danish food. Anyway, although he is in Germany we still have to deal with the distance. When I get winter vacation I will be taking the train for almost 11 hours to go visit him and spend some time together. But being a long-distance couple takes effort, from both sides, so if you want the relationship to succeed, 


음식에 관해서는 문제가 전혀 없었다왜냐하면 덴마크 음식은 나와 정말로 안 맞는다그래서 한국 음식은 덴마크음식보다 괜찮았다그래서 또 다른 중요한 것은 오픈마인드여야 하고 새로운 것에 도전하는 것이다3주 후나는 집에 가야 했고서로 떨어지는 것이 정말 싫었다왜냐하면 서로에게 너무 익숙해졌기 때문이다그러나 나는 봄에 한국에 다시 올 거라고 말하고 갔다그리고 다시 한국에 갔다내가 두 번째한국에서 돌아왔을 때거리는 다시 원래의 상태로 멀어졌지만괜찮았다우리의 관계는 이미 더욱 두터워 졌고거리는 그것을 넘어설 수 없다는 것을 알았다가을에 남자친구가 공부를 하기 위해 돌아와서 너무 좋았지만그는 독일 환경에 힘들어 했다왜냐하면 유럽 문화는 한국 문화와 너무 달랐고음식 또한 그랬기 때문이다덴마크에 나를 보러 다시 왔을 때그는 음식에 너무 힘들어 했다나 또한 이해 할 수 있다나도 덴마크 음식 먹는 것이 너무 힘들다어쨌든, 내 남자친구가 독일에 있지만거리에 대해서는 여전히 고려해야 한다나는 이번 겨울 방학에 약 11시간의 기차를 타고 내 남자친구에게 가서 같이 시간을 보낼 것이다여러분이 성공적인 장거리 커플이 되려면 어느 정도 서로 노력해야 한다.


you do need to work for it. So, fighting to all of those other long-distance couples out there.  ^^


마지막으로, 장거리 커플 모두 힘내시기 바랍니다.^^